Power jóga


Historie Power jógy sahá do druhé poloviny devadesátých let, kdy v Americe několik cvičitelů jógy hledalo způsob, jak ji přiblížit širšímu okruhu lidí a udělat ji více dynamickou. Power jóga se od té doby stala velice populární a je zajímavou alternativou nejen k samotné józe, ale také například k aerobicu nebo pilates.
Narozdíl od tradiční jógy, kde se v jednotlivých pozicích setrvává poměrně dlouho, se v power józe pozice dynamicky střídají. Důraz je kladen hlavně na sílu a ohebnost. Power jóga je proto fyzicky náročnější než tradiční jóga a může proto pomoci i při hubnutí nebo udržení váhy.

Lekce power jógy probíhá ve skupině. Power jóga nemá přesně ustálené série cviků, každá lekce proto může být odlišná a záleží také na cvičiteli, jaký styl preferuje.
Součástí lekce power jógy jsou pozice ve stoji i na zemi. Pozice ve stoji vedou ke zlepšení krevního oběhu a dýchání, posilují se při nich svaly na nohou a uvolňuje se pánev a spodní část zad. Oproti tomu pozice na zemi se zaměřují zejména na páteř, protáhnutí spodní části zad a posílení stability horní části těla.

Power-yoga-1

Komentovat na Facebooku