Flowin – videoukázka


Body styling – videopředstavení


Komentovat na Facebooku

Power jóga – videopředstavení


Komentovat na Facebooku

Kde nás v Rokycanech najdete


Komentovat na Facebooku

Taneční studio DKT Rokycany v Plus fitness (19.2.2016)


Komentovat na Facebooku

Je lepší cvičit s trenérem nebo individuálně?


Občas dostáváme otázku, zda-li je lepší cvičit s trenérem nebo individuálně. Odpovídám, že na to není jednoznačná odpověď. Záleží na tom, co komu více vyhovuje.

Jednou jsem slyšel tuto odpověď: „sám cvičí introvert , s trenérem nevěrná manželka a ostatní cvičí ve skupině :-).

Přítomnost dalších lidí při cvičení určitě ovlivňuje Váš výkon. Je dokázáno, že v přítomnosti druhých lidí vzrůstá kompetitivní instinkt, čímž vzrůstá nervová energie a dochází k vyššímu výkonu. Tomuto jevu se říká „sociální facilitace“.

Přítomnost trenéra je velmi důležitá hlavně v začátcích. Pokud potřebujete zhubnout, zformovat postavu, nabrat svalovou hmotu v konkrétních partiích, … lze trenéra jen doporučit.

12715730_967856199957369_1025008249214991945_nRád bych se také zmínil o sociálním efektu radosti, který přináší skupinové cvičení. Poskytuje příležitost ke komunikaci, společnému prožitku, uznání, … Již od útlého věku se učíme srovnání ve skupině, soupeření a soutěžení. K tomu patří též posportovní aktivity. To je důvod, proč se snažíme trvale zlepšovat naší relaxační zonu u recepce, aby jste měli možnost si po cvičení poklábosit, dát si společně spalovací čaj, „hubnoucí“ kávu s probiotiky či proteinovou tyčinku.

Když po cvičení chvíli odrelaxujete, uvidíte, že prožitek z návštěvy fitka bude ještě silnější :-). Naše milé recepční se o Vás rádi postarají.

Komentovat na Facebooku

Víte, jak je to s tuky v našem těle a kolik bychom jej měli mít?


Bez tělesného tuku se náš organismus neobejde. Nízké, i vysoké procento tuku může způsobit zdravotní problémy.

Většina lidí ví, že příliš mnoho tělesného tuku vede ke zdravotním problémům – onemocnění srdce, oběhového systému a k celé řadě dalších onemocnění plynoucích z obezity.

belly-2354_1920

Pro muže je to více než 25 % tuku a pro ženy více než 32 %, kdy se začínají objevovat nemoci a choroby. Hmotnost a podíl tělesného tuku vypovídá hodně o zdravotním riziku.

Důležité je nejen množství tuku, ale také jeho rozložení. V tomto směru jsou na tom hůře muži. U nich se tuk častěji ukládá kolem pasu, zatímco nohy zůstávají štíhlé. Ženy naopak více přibírají na bocích, hýždích a stehnech.

Člověk, který má „nadváhu“, nemusí být ještě nutně „obézní“. Nadváhu může způsobovat nadprůměrné množství svalů. Na druhé straně může být člověk, který nemá nadváhu, „tlustý“, pokud jeho tělo obsahuje příliš mnoho tuku v poměru ke svalům.

Běžné váhy ukazují jen celkovou tělesnou hmotnost, aniž by poskytly informaci o obsahu tuku. Avšak existují váhy, které změří též podíl tělesného tuku.

Ideální váha a ideální procento zastoupeného tuku se různí v závislosti na pohlaví a na věku. Minimální procento tuku, které se ještě považuje za zdravé, je u mužů 5 % a u žen 12 %. Průměrné procento tuku u dospělých osob se pohybuje u mužů kolem 15–18 % a u žen okolo 22–25 %. S věkem podíl tuku stoupá.
V tabulce je uvedeno doporučené rozpětí procenta tělesného tuku pro průměrnou populaci. Pohybujete-li se kdekoliv v tomto rozpětí, je to pro vás dobrá zpráva.

Procento tělesného tuku průměrné populace
Věk do 30 let 30–50 50+
Ženy 14–21 % 15–23 % 16–25 %
Muži 9–15 % 11–17 % 12–19 %

Lidský organismus je složen z vody, tuku, bílkovin, cukrů a minerálních látek. Množství jednotlivých „stavebních kamenů“ je u každého z nás jiné. Od sebe se lišíme nejen absolutním množstvím svalů, tuku, kostí, ale i vzájemnými poměry mezi jednotlivými tkáněmi. Svalová, kostní tkáň a orgány jsou tkáně metabolicky aktivní, zatímco tkáň tuková nikoliv.

Redukce tuku v těle trvá déle, než prosté snížení váhy. K tomu, aby se podíl tělesného tuku odboural a mohl být natrvalo udržován ve zdravé oblasti, jsou nutné trvalé změny stravovacích a pohybových zvyklostí. Pravidelné sledování změn podílu tělesného tuku a hmotnosti pomocí speciálních lékařsky certifikovaných přístrojů je nedílnou součástí hubnoucího procesu.

Pokud by jste měli zájem o základní změření, můžete využít služeb naší recepce v PlusFitness. Pokud máte zájem o detailnější diagnostiku včetně odborné konzultace, využijte našeho partnerství se Světem zdraví. Jejich provozovnu najdete v Lékařském domě v Srbově ul.

Odkaz na detailní článek o tucích v těle naleznete nahttp://www.jitigo.cz/uzitecne-rady/detail/6/2969.html .

Komentovat na Facebooku

Den v Plus fitness – 15.2.2016 (video)


Komentovat na Facebooku

V čem je kruhový trénink lepší než jiná cvičení na hubnutí?


Mezi nejčastěji doporučované aktivity pro hubnutí patří různé aerobní aktivity prováděné při mírné až střední zátěži – například běh, rychlá chůze, jízda na kole, jízda na kolečkových bruslích, běhání na pásu či šlapání na rotopedu, …

Každá aktivita má svůj přínos. Nicméně výhodou kruhového tréninku je kromě rovnoměrné aerobní zátěže, která je nejlepší na spalování tuků, též postupné zpevňování celé postavy.

Ten, kdo chce shodit nějaké to kilčo, často nebojuje jen s nadváhou, ale též s vlastním vzhledem. V tomto případě pak nadbytečný tuk není jediným problémem. Též ochablé svaly, volná kůže či silnější boky potřebují alespoň drobnou pozornost Emotikona smile.

Jednou z výhod kruhového tréninku je také to, že díky střídání různých cviků se vám podaří během jedné hodiny zapojit téměř všechny svaly vašeho těla. Výsledný efekt aktivace metabolismu je pak výrazně vyšší. Kruhový trénink je tak ideální nástroj k formování (nejenom) ženské postavy.

V Plusku máme různé typy kruhových tréninků – pro začátečníky, pro náctileté, zaměřené na formování postavy, pro redukci váky, … Naši trenéři se snaží ke každému klientovi přistupovat individuálně a tak se nemusíte bát některé cvičení navštívit. Martina i Matěj udělají maximum, aby jste byli spokojení :-). A pokud Vám žádný z aktuálních termínů nevyhovuje, napište nám, zkusíme společně něco vymyslet.

Konkrétní cvičení naleznete v našem rezervačním systému http://rezervace.plusfitness.cz/sc…/Plusfitness/Plus_fitness nebo na našich webových stránkách www.plusfitness.cz


20160205 114906 13

Komentovat na Facebooku

Proč hlídat tepovou frekvenci?


Necvičte jen tělem, ale i hlavou. Na začátku si řekněte, co od cvičení očekáváte. Chcete si vylepšit kondici? Chcete zhubnout? Chcete si dát do těla, pročistit si hlavu a prostě potřebujete propotit triko?

Pro každý cíl se hodí jiné cvičení a je vhodné cvičit v rozdílném tepovém pásmu. Čím jste trénovanější, tím je vaše tepová frekvence při zátěží nižší. To je odpověď na to, proč například kamarádka, která je zvyklá na pravidelnou aktivitu, při zumbě hubne a tobě kila dolů nejdou – každá máte jinou tepovou frekvenci optimální pro spalování tuků.

Pokud chcete hubnout, nesprintujte, nezávodíte. Možná se vám na první pohled bude zdát, že se příliš flákáte, že byste mohli cvičit intenzivněji, ale vydržte a po několika týdnech objevíte výsledky. Je také důležité cvičit v kuse déle než 30 minut, protože právě po této době vypotřebujete energetické zásoby ve svých svalech a začínáte využívat energii ze svých tukových zásob.

Pokud cvičíte při intenzivnější zátěži, vaše tělo spaluje cukry, takové cvičení je dobré pro vylepšení kondice.

Jak tedy zjistíte rozmezí tepové frekvence, ve které byste měli cvičit?

Nejprve si vypočítejte vaši maximální tepovou frekvenci:

  • pro ženy: 226 – Váš věk
  • pro muže: 220 – Váš věk

Váš tep by se poté měl pohybovat v následujících pásmech vaší maximální tepové frekvence:

50 – 65%

 

regenerační zóna zóna zaměřená na zotavení organismu a regeneraci po těžkém výkonu
65% – 75% aerobní zóna

spalování tuků

zlepšujete svoji kondici, dochází ke spalování tuků
75 – 85 % aerobní zóna

zlepšení kondice

cvičení v této zóně je nejúčinnější pro zlepšení vaší fyzické kondice, zlepšujete svůj kardiovaskulární systém
85% a více anaerobní zóna doporučeno pro krátkodobý trénink a pro trénované sportovce

A to nejlepší na konec! Máme pro vás k využití zdarma 10 ks sporttesterů, se kterými můžete sledovat svůj tep na našich lekcích. Ptejte se po nich na recepci. 🙂

Komentovat na Facebooku